неділя, 28 лютого 2021 р.

Ліннея у саду художника

Кристина Б’ерк. Ліннея в саду художника.- Видавництво Крокус
Героїня книжки маленька дівчинка Ліннея разом зі своїм другом садівником Блюмквістом вирушає в дивовижну мандрівку – на батьківщину знаменитого Клода Моне. Побувають вони в музеї художника, постоять на японському місточку і на власні очі побачать лілеї, що їх він так любив малювати, його садибу, сад, будинок. Познайомляться навіть із його правнуком!Майже тридцятьма мовами світу перекладено цю книжку.

"Арчі" Книга Для Дітей З Дислексією

УДК 821.161.2
Є 42
Єгорушкіна Катерина.
Арчі: Екоказка; худож. О. Власюк. — Київ — Івано-Франківськ — Дрогобич: Видавництво Бюро УГКЦ з питань екології, 2017. — 16 с.
Казкова історія про песика Арчі, який намагається зробити світ чистішим та кращим. Цим виданням Бюро УГКЦ з питань екології започатковує серію повчальних казочок для діток на екологічну тематику. Цікаві та захопливі пригоди казкових героїв допоможуть

четвер, 25 лютого 2021 р.

Ключові уміння 21-го століття

Два тижні, 45 годин інтенсивного навчання, інтерактивних вправ, приємного онлайн спілкування, активного використання цифрових інструментів та вдосконалення креативності та уяви. 
Тренінг "Ключові уміння 21-го століття" розроблений і проведений експертами Британської Ради в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України у рамках проекту «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді». Навчання спрямоване

середа, 24 лютого 2021 р.

Дні народження книг - ювіляри 2021р.


Українські книги (твори) ювіляри 2021
180 років від видання поеми Т.Г. Шевченка «Гайдамаки»
145 років від написання повісті І. Нечуй-Левицького «Микола Джеря»
145 років від написання повісті І. Нечуй-Левицького «Бурлачка»
140 років від початку написання І. Франком повісті «Борислав сміється»
135 років від написання І. Карпенком-Карим п’єси «Мартин Боруля».
135 років від написання І. Карпенком-Карим драми «Наймичка».
130 років від виходу драми І. Франка «Украдене щастя», перша назва – «Жандарм»
120 років від написання Л. Українкою драми «Одержима».
110 років від написання Л. Українкою драми «Лісова пісня».
80 років від написання М. Рильським віршу «Слово про рідну матір».
80 років від виголошення М. Рильським на Антифашистському мітингу «Слова про рідну матір».
70 років від публікації поетичної збірки А. Малишка «За синім морем».
60 років від написання П. Загребельним роману «Європа. Захід».
60 років від написання М. Стельмахом роману «Правда і кривда».
60 років від закінчення написання В. Баркою роману «Жовтий князь».
50 років від публікації повісті Г. Тютюнника «Лісова сторожа».
50 років від написання Ю. Мушкетиком роману «Смерть Сократа».
50 років від написання М. Вінграновським поетичної книги «Поезії».
40 років від публікації збірки новел В. Симоненка «Лебеді материнства».
20 років від публікації роману Ю. Мушкетика «Морок».
20 років від публікації повісті В. Яворівського «Мішень»

Книги-ювіляри зарубіжних письменників 2021
700 років - "Божественна комедія" (1321) Данте Аліг'єрі
420 років - "Гамлет" (1601) Вільяма Шекспіра
295 років - "Подорож у деякі віддалені країни світу Лемюеля Гуллівера" (1726) Джонатана Свіфта
230 років - "Пригоди барона Мюнхгаузена" (1791) Рудольфа Еріха Распе
205 років - "Лускунчик та мишачий король" (1816) Ернста Теодора Амадей Гофмана
190 років - "Собор Паризької Богоматері" (1831) Віктора Гюго
190 років - "Червоне і чорне" (1831) Стендаля
175 років - "Граф Монте-Крісто" (1846) Олександра Дюма
170 років - "Мобі Дік, або Білий Кит" (1851) Германа Мелвілла
150 років - "Аліса в Задзеркаллі" (1871) Льюїса Керрола
145 років - "Пригоди Тома Сойєра" (1876) Марка Твена
140 років - "Пригоди Піноккіо: історія дерев'яної ляльки" (1881) Карла Коллоді
130 років - "Пригоди Шерлока Холмса" (1891) Артура Конан-Дойла
130 років - "Портрет Доріана Грея" (1891) Оскара Уайльда (Вайлда)
120 років - "Собака Баскервілів" (1901) Артура Конан-Дойла
115 років - "Біле ікло" (1906) Джека Лондона
110 років - "Лісова пісня" (1911) Лесі Українки
100 років - "Червоні вітрила" (1921) Олександра Гріна
95 років - "Вінні-Пух і всі, всі, всі ... " (1926) Алана Мілна
90 років - "Нічний політ" (1931) Антуана де Сент-Екзюпері
90 років - "Золоте теля" (1931) Іллі Ільфа і Євгена Петрова
85 років - "Іграшки" (1936) Агнії Львівни Барто
85 років – "Віднесені вітром" (1936) Маргарет Мітчелл
75 років – "Знаменитий детектив Калле Блюмквіст" (1946) Астрід Ліндгрен
70 років - "Пригоди Чиполліно" (1951) Джанні Родарі
70 років - "Над прірвою в житі" (1951) Джерома Девіда Селінджера
65 років - "Моя сім'я та інші звірі" (1956) Джеральда Даррелла
65 років - "Расмус-волоцюга" (1956) Астрід Ліндгрен
55 років - "Майстер і Маргарита" (1966) Михайла Опанасовича Булгакова
55 років - "Крокодил Гена і його друзі" (1966) Едуарда Миколайовича Успенського
50 років - Трилогія про Незнайку (1971) Миколи Миколайовича Носова
45 років - "Білий Бім чорне вухо" (1976) Гавриїла Миколайовича Троєпольського
40 років – "Роні, дочка розбійника" (1981) Астрід Ліндгрен
10 років - "Русалонька із 7-В в тенетах лабіринту" (2011) Марини Степанівни Павленко

8 березня - це не про квіти і подарунки для жінок









8 березня - це не про квіти і подарунки для жінок, це про боротьбу жінок за рівні права, за світ, у якому вони вільні обирати те, як виглядати, де працювати - в цілому,  як жити і ким бути. Запропоновані книги нагадають, що жінки/дівчата є рівноправними учасницями суспільного життя і вони мають право вільно обирати спосіб та стиль життя і поведінки. Ці книги спонукатимуть дітей замислитися над власним ставленням до себе чи до своїх подруг та переглянули власні стереотипи/упередження щодо жінок і дівчат. «Битися як дівчинка» — означає просто битися, «бігати як дівчинка» — означає просто бігати.



Сила дівчат: маленькі історії великих вчинків
Автори: Катерина Бабкіна , Марк Лівін

Відео із розмови Сила дівчат: у чому вона?Ганна Дудіч, Олена Горобець. Надихайтеся і почувайтеся сильнішими!

Книжка увійшла у короткий список конкурсу «Найкращий книжковий дизайн» 2018 р. «Сила дівчат: маленькі історії великих вчинків» збірка п’ятдесятьох життєписів видатних українок, до якої увійшли оповіді про Катерину Білокур, Лесю Українку, Лілію Пустовіт, Ліну Костенко, Квітку Цісик, Ольгу Харлан, Софію Яблонську тощо. Авторами текстів стали Катерина Бабкіна та Марк Лівін, ілюстрацій ? Анна Сарвіра та Юлія Тверітіна. Книжка створена, «щоби захоплюватися не завжди простими життями та не завжди справедливо оціненими досягненнями українських жінок та дівчат усіх часів, їхнім професіоналізмом, вірністю своєму покликанню, їхньою працею на користь усього людства». «Сила дівчат: маленькі історії великих вчинків» увійшла до короткого списку конкурсу «Найкращий книжковий дизайн», що проходить у рамках Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал». Перший наклад, який було видано за ініціативи Internews, за фінансової підтримки Уряду Канади та за сприяння Міністерства міжнародних справ Канади, мав соціальну місію й розповсюджувався у навчальних закладах Донецької та Луганської областей, серед дітей із сімей переселенців, ветеранів та бійців АТО, загиблих та зниклих безвісти. На численні зверненні читачів з проханням видати комерційний наклад #книголав підготував оновлену «Силу дівчат».


Дівчата за право вибору, Лінда Ньюбері
Мотивуючі історій про дівчат в циклі «Челсі-вок, 6» 12-річна Поллі мріє стати дослідницею. Проте її батьки вважають, що головна мета кожної дівчини — вдало вийти заміж і стати покірною дружиною. Ну, це вже точно ні! А як же подорожі світом, пригоди та небезпеки? Добре, що хоч нові сусідки розуміють і підтримують її. Едвіна і Вайолет — суфражистки, учасниці руху за права жінок. Вони пропонують Поллі допомогти їм з організацією маршу вулицями Лондона на підтримку виборчого права для жінок. Дівчинка, звісно, погоджується, не підозрюючи, наскільки небезпечною виявиться ця пригода…

Енн із Зелених Дахів
Канадська письменниця Люсі Мод Монтгомері (1874-1942) дебютувала в літературі, розповівши напрочуд просту історію. Вона починається з того, що немолоді й самотні Метью та Мерил Катберти  вирішили взяти з притулку хлопчика, щоб він допомагав їм по господарству. Однак сталося так, що на фермі опинилася рудоволоса, всипана веснянками дівчинка Енн Ширлі. Знадобився час, щоб жителі Ейвонлі, що на острові Принца Едуарда, відкрили їй серця. Зате читачі полюбили героїню «Зелених Дахів» одразу й назавжди. Книжка принесла авторці-початківцю нечувану славу й надихнула до написання ще семи.


Спецогляд для Читомо: "Енн з зелених дахів" Люсі-Мод Монтгомері

Мультфільм. Анна з зелених дахів

Anne of Green Gables (Official HD Trailer)


Дівчата думають про що завгодно
Дівчата думають про все на світі, і то є факт. Від підгузків для дітей до найтривкішого матеріалу, який застосовують у космосі. Замислившись одного разу, як зробити життя більш легким, жінки сіли за створення свого геніального винаходу. Їхні наполегливість, оптимізм і віра в свої сили дали поштовх на створення речей, яким і досьогодні немає рівних. Історії цих жінок надихають і допомагають у важку хвилину не здаватися, а йти до своєї мети. Можливо, наступний патент стане твоїм?



Казки на ніч дівчат бунтарок
«Казки на ніч для дівчат-бунтарок» це сто розповідей про життя ста надзвичайних жінок, проілюстровані сотнею яскравих портретів. Деякі з цих жінок жили давно, деякі наші сучасниці. Деякі походять із багатих родин, деякі в дитинстві злидарювали. Деякі відомі на весь світ, а про деяких намагалися зумисно забути. Але кожна з них по-своєму змінила світ. Їхні таланти вражають, їхні вчинки надихають, їхні досягнення та відкриття важлива частина історії людства.
Ця збірка оповідок покликана надихати дівчат. У книжці містяться історії про 100 видатних жінок: від Єлизавети І до Серени Вільямс. Ілюстрації для видання створили 60 художниць з різних куточків планети. Цей проект зібрав найбільше фінансування серед книжкових проектів за всю історію краудфандингу.


Пеппі довга панчоха
Дівчинка, для якої затісні будь-які рамки, — фантазерка, бунтарка, жартівниця. Неймовірно сильна. Неймовірно щедра. І трішечки самотня. Хочеш подружити з нею? Тоді мерщій розгорни книжку уславленої шведської письменниці Астрід Ліндґрен і поринь у пригоди Пеппі Довгапанчохи — доньки капітана, який став справжнісіньким негритянським королем.





Поліанна Автори: Елеанор Портер

Чи зустрічали ви таких людей, які лише своєю появою змушують вуста посміхатися, а серце - радіти? Вони здатні змінити не лише ваш настрій, але і світ навколо вас. Поліана саме така дівчинка. Не зважаючи на своє складне життєве становище (вона залишилася круглою сиротою) Поліана не зрадила власному променистому "Я" та неймовірному оптимізму, що її переповнює. Радість. Це те, що вона бачить у всьому. А чи просто це, шукати радість, коли батьки вже на небі, а поруч лише "Жіноча допомога"? Ця книга є таким собі поштовхом для того, щоб зрештою почати по-справжньому жити. Не просто існувати, а жити. І про такі важливі речі нам може нагадати щира дитяча безпосередність та погляд дитини на життя, який дорослі так швидко втрачають. Саме тому ця книга підійде як дітям, так і дорослим. І ще не відомо, кому більше вона потрібніша. Що стосується видання, то воно є справді хорошим: цупка та яскрава палітурка, привабливі ілюстрації та якісний папір. Отже, якщо вам цікаво дізнатися більше про цю історію, то не гайте часу і читайте. Впевнена, що кожен щось знайде в ній для себе. @Наталия Носаченко

вівторок, 23 лютого 2021 р.

Мова – душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб

Мова – це історія народу, його світогляд, інтелектуальний та духовний результат кількатисячолітньої еволюції кожного етносу. Без своєї мови, своєї самобутньої культури немає народу. Мова – найважливіший засіб спілкування людей і пізнання світу, передачі досвіду з покоління в покоління.


ВІКТОРИНА-ГРА "ЛЮБЛЮ РІДНУ МОВУ"


 
Мова - духовне надбання кожного народу. Рідну мову зберігають і передають із покоління в покоління, вона оточує нас, живе з нами всюди і завжди. Увесь неосяжний світ, його незлічені вияви, все, чого вже немає, і що буде колись, віддзеркалено в мові. Вона дає змогу переноситись у чудесний, фантастичний, неосяжний світ. Світ — мов та казка, і ми пізнаємо його за допомогою слова. Згадаймо вислови про мову видатних людей.


Знищити нашу мову неможливо – це те саме, що запломбувати Ніагару
Лесь Танюк

Мова зникає не тому, що її не вчать інші, а тому, що нею не говорять ті, хто її знає
Х.Арце

“Ти лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть”
Ліна Костенко

“Я ще можу не противитись, коли ображають мене як людину, але коли ображають мій народ, мою мову, мою культуру, як же я можу не реагувати на це?”
Михайло Коцюбинський

У всіх народів мова — це засіб спілкування, у нас це — фактор відчуження. Не інтелектуальне надбання століть, не код порозуміння, не першоелемент літератури, а з важкої руки Імперії ще й досі для багатьох — це ознака націоналізму, сепаратизму, причина конфліктів і моральних травм
Ліна Костенко

Тих небагатьох, хто говорить правильно, сприймають як диваків і чужаків; власне, у юрбі вони й самі почуваються діаспорою
Віталій Радчук

Людина, котра знає українські слова, ще не знає мови
Ольга Яремко, "Урок української"

Ми не дозволимо перетворити Україну на смітник інших культур і цивілізацій. Не уподібнюйтесь відомій тьоті Моті з комедії Миколи Куліша “Мина Мазайло”, яка вважала, що “гораздо пріятнєє бить ізнасілованной, чем украінізірованной”
Лесь Танюк


Варто пройнятись увагою до слів відомого російського поета, щирого друга українців Леоніда Вишеславського, який ще за радянських часів, писав:
“Я певен, що знання української мови безмежно збагатить кожну російську людину, яка проживає в Україні”.


“Нове життя нового прагне слова”
Максим Рильський

Рушієм національного є дух, а екзистенцією духу є мова
Вільгельм Гумбольт

Мова – найважливіший національний ідентифікатор, завдяки якому кожна нація вирізняється з-поміж инших, усвідомлюючи себе самодостатнім та самочинним суб’єктом історії
Ольга Федик

Мова - це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова - це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніше надбання віків, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу
Олесь Гончар


Людина, яка втратила свою мову, - неповноцінна, вона другорядна в порівнянні з носієм рідної мови
Павло Мовчан

Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, не заслуговує на ім'я людини.
Й. Г. Гердер

Рідна мова на чужині
Ще милішою стає.
Павло Грабовський

Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ. І нема насильства нестерпнішого, як те, що хоче відірвати в народу спадщину, створену незчисленними поколіннями його віджилих предків.
Костянтин Ушинський


Народ, що не усвідомлює значення рідної мови для свого вищого духовного життя і сам її покидає й відрікається, виконує над собою самовбивство.
Шафраник

Найбільше і найдорожче добро кожного народу - це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає І своє давнє життя і свої сподіванки, розум, досвід, почування.
Панас Мирний

Мова - духовне багатство народу.
Василь Сухомлинський

Мова - втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови...
Максим Рильський

Слово Шевченкове й Франкове, художні шедеври нашої класики хай стануть для нас взірцем і мірилом.
О. Гончар

Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її.
О. Гончар

Усі ми любимо нашу співучу та дзвінку українську мову. Та це аж ніяк не означає, що нам є чужими чи далекими мови інших народів.
П. Тичина

Хто нікчемну душу має, то така ж у нього мова.
Леся Українка

Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.
Сократ

Хто ясно думає, той ясно і говорить.
Н. Буало

Чудова думка втрачає свою цінність, коли вона погано висловлена.
Вольтер

Бринить-співає наша мова, Чарує, тішить і п'янить.
Олександр Олесь

В землі віки лежала мова І врешті вибилась на світ.
О мово, ночі колискова! Прийми мій радісний привіт.
Олександр Олесь

Відчуваю й усвідомлюю, яка це красива й легка мова.
І. Репін

Дивуєшся дорогоцінності мови нашої: в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла.
М. Гоголь

І возвеличимо на диво
І розум наш, і наш язик...
Т. Шевченко

Мова — це глибина тисячоліть.
М. Шумило

Нападати на мову народу — це означає нападати на його серце.
Г. Лаубе

Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову.
Л. Костенко

Немає магії сильнішої, ніж магія слів.
А. Франс

Слово є вчинок.
Л. Толстой

Споконвіку було Слово.
Старий Завіт

Українці — стародавній народ, а мова "їхня багатша і всеосяжніша, ніж персидська, китайська, монгольська і всілякі інші.
Е. Челебі

Хай живе велика російська мова, але хай живе і солодко-співуча, ні з чим не зрівнянна українська мова.
В. Солоухін

Я дуже люблю <...> народну українську мову, звучну, барвисту й таку м'яку.
Л. Толстой

Наша Батьківщина благає допомоги красномовства, бо так багато її преславних подвигів поминається глибокою мовчанкою.
Феофан Прокопович

Мов поганих не існує в світі,
Є лише погані язики.
А. Бортняк

Мова – це наша національна ознака, в мові – наша культура, сутність нашої свідомості.
Іван Огієнко

Мова – душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб.
Іван Огієнко

Руйнування мови – основи національної культури – це вже не просто вина, а злочин держави перед народом.
А. Мокренко

Доля народу нерозривно зв'язана з долею мови. В свою чергу, мова народу є тим стержнем, на якому формується культурна самобутність цього народу.
Нурмагомед Гаджиахмедов

Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови...
Костянтин Ушинський

Мова – це не тільки простий символ розуміння, бо вона витворюється в певній культурі, в певній традиції. В такому разі мова – це найясніший вираз нашої психіки, це найперша сторожа нашого психічного я... І поки живе мова – житиме й народ, яко національність... От чому мова завжди має таку велику вагу в національному рухові, от чому ставлять її на перше почесне місце серед головних наших питань.
Іван Огієнко

Рідна мова – мати єдності,
батько громадянства і сторож держави.
Мікалоюс Даукша

Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.
Василь Сухомлинський

Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя.
Вольтер

У мові, як загалом у природі, все живе, все рухається...
Ян Нецислав Бодуен де Куртене

Як парость виноградної лози,
Плекайте мову.
Пильно й ненастанно
Політь бур'ян.
Чистіша від сльози
Вона хай буде.
Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
Максим Рильський



Дитяча бібліотека пропонує мовознавчу мозаїку "Магія рідного слова"

Міська книгозбірня пропонує зустріч із місцевою поетесою Ісайович Ганною Антонівною. "Народна поетеса Ганна Антонівна Ісайович"

У Виноградівській ЦРБ можна переглянути книжкову виставку «Мова – ДНК нації».

понеділок, 22 лютого 2021 р.

Методичні посібники НУШ

1. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 1-2 класах на засадах компетентнісного підходу» (авт. Масол Л. М.)

2. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 3-4 класах закладах загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Масол Л.М.)


Запропонований методичний посібник має на меті допомогти вчителям опанувати теорію інтеграції, яка є методологічним і дидактичним фундаментом методики викладання інтегрованого курсу "Мистецтво" в закладах початкової освіти, а також ознайомитися з інноваційними освітніми технологіями.

Для вчителів початкової школи, студентів педагогічних навчальних закладів.


1. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Гільберт Т. Г., Тарнавська С. С, Павич Н. М.)
2. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Гільберг Т.Г., Тарнавська С.С., Хитра З.М., Павич Н.


Основною метою посібника є формування відповідних Концепції Нової української школи та Державному стандарту початкової освіти методичних компетенцій учителів початкової школи щодо викладання інтегрованого курсу "Я досліджую світ", зокрема у використанні діяльнісного підходу під час організації освітнього процесу.
Для вчителів початкової школи, студентів ЗВПО.


1. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти» (авт. Фідкевич О. Л., Бакуліна Н. В.)

2. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти» (авт. Фідкевич О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І.)


Основною метою посібника є:
розкриття принципів, істотних ознак та особливостей реалізації формувального оцінювання у І циклі початкової школи (1-2 класи);
аналіз відмінностей між формувальним та поточним і підсумковим оцінюванням;
характеристика основних етапів формувального оцінювання;
презентування техніки такого оцінювання.





1. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Карпюк О.Д.)
2. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Карпюк К.Т.)




Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання української мови в 1-4 класах з навчанням угорською мовою закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» (авт. Кірик М.Ю., Маргітич К.Є., Данилова Л.І.)


1 клас (НУШ). Теорія і практика формувального оцінювання у 1-2 класах. Навчально-методичний посібник (Фідкевич)

Основною метою посібника є:

  • розкриття принципів, істотних ознак та особливостей реалізації формувального оцінювання у І циклі початкової школи (1-2 класи);
  • аналіз відмінностей між формувальним та поточним і підсумковим оцінюванням;
  • характеристика основних етапів формувального оцінювання;
  • презентування техніки такого оцінювання.

пʼятниця, 19 лютого 2021 р.

Перші кроки реалізації проєкту "Бібліотека в Освітньому сквері"


Не зважаючи на карантин шкільна бібліотека продовжує активно працювати. Поки учні на дистанційному навчанні в бібліотеці повним ходом йде робота над проєктом.
В рамках реалізації проєкту соціальної дії "Бібліотека в Освітньому сквері"отримали перше відправлення профінансоване Британською Радою завдяки участі в програмі Активних громадян.
Дивлячись на фото виникає питання. Яке відношення можуть мати ці туристичні коврики до шкільної бібліотеки?

середа, 17 лютого 2021 р.

Діти проти пластику

  Хочеш стати супергероєм? Супергероєм, який рятує океани, який дбає про майбутнє — і своє, і цілої планети? Тоді ця книжка саме для тебе.

Письменник і активіст Мартін Дорі розповідає, як піклуватися про планету, і радить, як щодня боротися з шкідливим пластиком  у побуті.

Тож виконуй цікаві і легкі Мартінові рекомендації — і ти станеш справжнім супергероєм, а на планеті буде менше пластикового сміття!

Книга отримана з обмінного фонду ДЕРЖАВНОЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Біологія. Наука в коміксах. Ларрі Ґонік.

Ви ціпенієте, коли вчитель просить розрізати жабу? Ви досі думаєте, що ДНК розшифровується як «Дуже НеКомпетентний»? Гадаєте «цикл Кребса» — це ще один сучасний транспортний засіб, щоб гасати містом? Якщо ви відповіли ствердно хоча б на одне з цих запитань, вам не обійтися без «Біології» з серії «Наука в коміксах». Цей пізнавальний і веселий посібник створили популяризатор науки Ларрі Ґонік і біолог Дейв Весснер — випускник Гарвардського університету, професор біології та завідувач кафедри «Здоров’я і людські цінності» при Девідсонському коледжі, який читає курси «Вступ до біології», «Мікробіологія» і «ВІЛ/СНІД».

Читаючи цю захопливу книжку, ви дізнаєтеся про «внутрішню кухню» клітин і магію експресії генів, про статеве й нестатеве розмноження, про еволюцію й екосистеми… Байдуже, чи ви вперше заглядаєте в чашку Петрі, чи намагаєтеся освіжити знання після десятиліть їхньої деградації або ж просто цікавитеся тим, що таке біологічне життя — у цій книжці знайдете відповіді на всі запитання.

Крилаті казки, Гнатович Т. М.

Гнатович Т. М. Крилаті казки [Текст] : віршовані казки-п'єси : [для дітей мол. шк. віку] / Тамара Гнатович ; [музика: М. О. Ведмедеря, В. І. Сорока]. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2018. - 87 с. : ноти

Віршована казка-п’єса про святого Миколая пронизана світлом християнської любові і добра. Книжечка щедра на дійових осіб. Тут присутні не лише діти, а й природні явища, які оживають на грудневих проілюстрованих сторінках художницею Світланою Костишин : зима, вітер, мороз,місяць, вечірня Зірка, сніжинки, ну і, звісно, Янголи. Казка надзвичайно своєчасна й актуальна, з важливим виховним моментом. Особливо для тих діток, про яких авторка написала «Ми таблички множення не вчимо давно. В компі заворожено ми їмо й спимо». Завдяки святому Миколаю негативні герої набувають добрих рис. Гарним зразком для написання «прохань» є ось ці зворушливі рядки, які неможливо «обминути». Аж хочеться й собі відразу взяти ручку і написати до святого Миколая. Казка настільки легко читається, що іноді нагадує музику вітру, сонця, гір, хвиль океану і ще чогось особливого і втаємниченого, того, до чого не можна доторкнутися руками, а тільки душею і серцем. І ще несподіваний момент. Є у книжці фрагмент, коли помічники святого Миколая збирають колючки, які розкидані під ногами і складають їх на купку. Найлегше, що можна з ними зробити – це спалити. Але Миколай навіть тут робить диво, він не руйнує їх: він перетворює на золотистих метеликів, які летять у різні боки і несуть в лапках маленькі згорточки. Це листівки з адресами тих, хто чекає на на Миколая. Святий роздає ці листівки і запрошує всіх долучитися до доброї справи. Чудову ідею – робити добро, заклала в основу казки авторка Тамара Гнатович. Це те, чого катастрофічно не вистачає у сучасному суспільстві.

Ця книжечка – це не просто цікава мандрівка у загадковий світ природи, а ще й – відкриття у ньому самого себе, відчуття своєї цілісності із природою, із Абсолютом, який все це створив. Бо сьогодні, на жаль, у стосунках «людина-природа» – велика прогалина. Наші діти – це пряме віддзеркалення наших думок, наших дій, вчинків. Вони у всьому копіюють дорослих. А чи завжди вчинки та дії дорослих мають позитивний результат та, зрештою, гарний приклад для наслідування? Авторка просто і водночас влучно та ненав’язливо, у поетично-грайливій формі розповідає про повсякденні явища природи, надаючи їм важливого філософського підтексту та особливої значущості, приписуючи їм людські риси. І це дуже добре, адже дітям з їхньою багатою творчою уявою в такій формі легше сприймати оточуючий світ, відтак легше усвідомити своє (як особистості) істинне призначення на Землі, а саме – любити світ і служити йому, повсякчас творячи добро.

Книга отримана з обмінного фонду ДЕРЖАВНОЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО