Правила користування

Користувач має ПРАВО:
Користуватися наступними безкоштовними інформаційно-бібліотечними послугами:
Вільний доступ до бібліотечних фондів та друкованих видань на традиційних носіях на абонементі.
Отримання інформації в одному з двох видів: паперовому,  цифровому.
Доступ до енциклопедичних, довідково-бібліографічних видань, унікальних книжкових екземплярів  у читальному залі.
Доступ до інформаційних ресурсів на електронних носіях (CD – дисках,  Інтернеті) в комп’ютерній зоні.
Використання ДБА бібліотеки
Користування довідково-бібліографічним та інформаційним обслуговуванням.
Отримання бібліотечно-бібліографічних та інформаційних знань, навичок і вмінь самостійного пошуку та користування бібліотекою і книгою.
Брати активну участь в заходах, що проводяться шкільною бібліотекою.
Обирати та і бути обраним до Ради бібліотечного активу, надавати практичну допомогу в роботі шкільному бібліотекарю.
Вимагати дотримання  конфіденційності  даних про нього та перелік читаних ним матеріалів.

Користувач ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ:
Дотримуватися  правил  користування шкільною бібліотекою.
Ознайомитися та виконувати правила  з Техніки безпеки шкільної бібліотеки.
Дотримуватися тиші та порядку.
Дбайливо ставитися до інформаційних ресурсів на різних носіях.
Повертати інформаційні документи у встановлений термін.
Не виносити інформаційні документи без запису в читацький формуляр.
Користуватися цінними і єдиними екземплярами, тільки в приміщенні бібліотеки.
При виявленні дефектів в інформаційних ресурсах – повідомити про це бібліотекаря.
Розписатися в читацькому формулярі про отримане видання.
При втраті або випадковому  псуванню – повернути взамін рівноцінний інформаційний документ, або ж  такий, який на думку бібліотекаря буде рівноцінним
Не порушувати порядок розстановки інформаційних документів на стелажах, полках.
При вибутті зі школи – повернути всі інформаційні документи, взяті зі  шкільної бібліотеки.

Користувачам НЕ дозволяється:
Робити позначки, підкреслювати, виривати сторінки, калькувати малюнки, креслення і карти.
Виносити з бібліотеки  видання, що не записані  в читацький формуляр.



Поради від бібліотекаря:
Слухаючи та читаючи визнач головне у змісті книги, що ти взнав нового,  порівняй з тим, що ти знав раніше.
Як вибрати книгу для читання
1. На книжковій виставці ти завжди знай­деш цікаві книги.
2.   В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
3.   Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
4.     За систематичним каталогом можна довідатись, які книги, що цікавлять тебе, є в бібліотеці. Всі картки, як і книги на полицях, розставлені за галузями знань, у певній сис­темі. Тому він так і називається.
5.     Переглянь бібліотечні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації, стислі розповіді про книги.


Як читати книгу
1.  Читай повільно, не поспішаючи - краще запам'ятаєш прочитане.
2.  Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.
3.  Розглянь уважно титульну сторінку кни­ги. Ти прочитаєш прізвище автора книги, наз­ву книги, яке видавництво її видало і коли. Пе­регорни титульну сторінку і прочитай ано­тацію: ти довідаєшся, про що ця книга. Не за­будь прочитати передмову. Вона розповість тобі багато цікавого про автора і книгу.
4.      Читаючи книги, газети, журнали, ти мо­жеш зустріти незнайомі слова, їх пояснення знайди в словниках, довідниках, енциклопедіях!

Як приступити до читання книги
1. Перед читанням познайомся з загальною будовою книги.
2. Розглянь титульну сторінку: на ній ти знайдеш назву книги, прізвище автора та ху­дожника, де, коли і ким видана книга.
3. Познайомся із заголовком книги.

4. Якщо в книжці є передмова, прочитай її.

Звернення книги до читача:
«Чи є у тебе бажання скористатись моїми порадами? 
Якщо є — пам'ятай: бажання — велика сила: за ним ідуть дія і праця.
А їх завжди супроводжують успіх і радість досягнень.
Бажаю тобі успіхів, радості і досягнень».


Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона сказала б вам: «Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені соромно, якщо мене потім візьмуть інші.
   Не малюй мене пером і олівцем — це так некрасиво!
   Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою обличчям вниз.
• Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте куточків сторінок, а покладіть закладку!»

Бережіть книгу!
Книжчині поради
1.  Читай мене уважно, не поспішай.
2.  Зустрівши незнайомі слова — знайди їх в словнику або запитай у старших.
3.Не встиг дочитати книгу до кінця — вклади закладку на тому місці, де зупинився.
4. Запам'ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.
5. Прочитав мене — подумай: чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічались тобі раніше малюнки цього художника?
6.   Чи сподобались тобі мої герої?

Немає коментарів:

Дописати коментар