вівторок, 2 червня 2020 р.

Адміністрування та контент-менеджмент бібліотечних блогів

Сучасний бібліотекар і сучасна бібліотека постійно змінюються. Ми в постійному пошуку відповідей на питання: «Ким ми бачимо себе в безмежному інформаційному світі?», «Що від нас чекають наші користувачі?», «Чи готові до змін і впровадження інновацій?», «Чи налаштовані обговорювати наші проблеми та святкувати перемоги?» «Чи підготовлені не лише надавати цікаву змістовну інформацію з метою вироблення інтересу до бібліотеки та читання, але й оцінити її ефективність та затребуваність?». Об'єднати нас, якраз, може Інтернет, віртуальне творче спілкування, позитивне ефективне партнерство. 

То ж почнемо...😊

Для створення чудового бібліотечного блогу потрібно три інгредієнти: натхнення, мотивація і пристрасть.
Натхнення це те саме, що  "AгA!" момент, коли ви розумієте, що блог як засіб публікування, ідеально підходить для реалізації ваших маркетингових ідей.
Мотивація це та енергія, яка допомагає вам втілити в життя хорошу ідею і почати вести блог
Захопленість - це те, що приходить після. Це нелегка робота з підтримки і регулярного наповненню блогу змістовними, яскравими, життєвими повідомленнями (зі статті Дарлен Фіхтер, переклад: Миша Бібліотечна, повний текст тут).
І тільки тоді блог бібліотеки може стати ефективним інструментом для завоювання інтернет аудиторії, просування бібліотечних послуг, програм і залучення потенційного користувача до своїх ресурсів.
Бібліотеки  використовують блоги для досягнення різноманітних цілей:
 Ведення блогу не вимагає спеціальних знань і досвіду, а для того щоб справити хороше враження  і отримати первинну оцінку, достатньо знати декілька основних ознак.
Від чого залежить популярність блогу? Чому одні блоги мають декілька тисяч переглядів, інші ледь набирають оду тисячу? Пропоную орієнтовний перелік факторів які впливають на популярність блогу (до даних критеріїв можна додати і інші параметри).
Для початку, нам потрібно розібратися з термінологією. Блог (блог) від скороченого «веб-лог» тобто — веб-сайт, де у зворотньо хронологічному порядку опубліковані короткі записи. Блогінг - це процес створення блогу, "blogger" це людина, яка веде блог. Блогери створюють  записи або пости (повідомлення), які вони публікують на своїх блогах. Блоги можуть  вести  як один автор так і команда авторів.
1. Платформи. Як вважають ІТ спеціалісти професійний блог має бути на платному хостингу.
2. Домен. Хороший блог повинен мати ім'я домену другого рівня  теж платне
3. Дизайн. Дизайн хорошого блогу повинен підкреслити теми блогу, мати чітку структуру і точне виконання. У разі якщо дизайн був обраний з готових шаблонів, то потрібно перемістити до кінця, закінчити і, бажано, оптимізувати для завдань бібліотечного блогу. 
.4. Контент. Зміст блогу повинен  відповідати темі, бути актуальним, цікавим та зрозумілим читачам., Потрібно щоб пости блогу  були не тільки грамотно написані, але добре оформлені, що покращує сприйняття інформації і демонструє професіоналізм bloggerа.
Головний показник активності  і попиту  професійного блогу це кількість і якість коментарів. Як правило, в коментарях ведуться дискусії,  обговорення питань, відповіді, зауваження,. Хорошим тоном вважається, якщо сам автор бере участь у коментарях.
Творець Blogger, Еван Вільямс описує блоги наступним чином: «концепция блога заключается в трех вещах - Частоте, Краткости и Индивидуальности»..
Очевидною перевагою блогів є можливість коментування на блозі, «живе» спілкування з читачами. Блог дає змогу публікувати, крім звичайного тексту та зображень/зображення, аудіо та відео файли.

На кожен допис  призначаються теги (мітки) або ключові слова. За ключовими словами здійснюється пошук. В мітки (ключові слова) бажано використовувати по одному слову. Наприклад, до допису про зустріч з письменником, буде ключовим словом "письменник", з художником-"художник" т. д. на майстер класи для створення канзаші, ляльки або розпис  великодніх яєць  -  тег "майстер-клас".
Тематика записів повинна  відображати ті цілі, які ми  хочемо досягти, використовуючи блог в своїй роботі. Найбільш очевидне застосування це висвітлення бібліотечних новин, які повинні постійно оновлюватися, витрачаючи мінімум часу і зусиль. Саме бібліотечні події і заходи повинні складати основний зміст бібліотечного блогу. Доцільно писати не тільки про останні події, але також публікувати оголошення, розповідати про підготовку до майбутніх подій.
Популярністю  серед читачів користуються повідомлення про нові книги, які надійшли до бібліотеки. Ви можете анонсувати як окрему нову книгу, так і робити огляди нових надходжень. Можна розповісти про прочитану книгу.
Блог є відмінним інструментом популяризації краєзнавства серед віртуальних користувачів. Це можуть бути дописи про книги, статті з журналів, про події, або цікаві особистості краю. Краєзнавчий контент вдало доповнюють дописи бібліотекарів про подорожі, про відвідування цікавих краєзнавчих атракцій доповнених світлинами.
Бібліотечний блог повинен відтворювати бібліотечне життя, він слугує своєрідною візитівкою, віртуальною газетою, яку з задоволенням читають колеги як району так і інших областей.
На що в першу чергу ви звертаєте увагу, коли попадаєте на новий для вас ресурс? Можливо контент? Чи для вас важливо юзабіліті? Чи ви  хочете оцінити кількість відвідувачів, постійних читачів та визначити прихильників блогу? Я думаю що ви, так само як і більшість людей, в першу чергу оцінюєте дизайн сайту. Попробуємо спільно розібратися.

Від недавнього часу гугл при видачі сайту у ТОП враховує швидкість завантаження. Отож бажано, щоб усі картинки були оптимізовані і зменшені до мінімально дозволених розмірів.
Окрім кольорової гами до дизайну можна також віднести розміщення функціональних блоків блогу. Кожен сам вирішує де йому розміщувати контент,  де розставляти меню чи розділи блогу.  Визначатись з розміщенням реклами.  Робити пости у виді анонсу чи закидати їх повністю.  Все це для себе повинен вирішити блогер сам. Все це відноситься до дизайну, хоча і в більшій мірі до юзабіліті.
Як ви віднесетесь до блогу на якому згори повно реклами, а уся навігація і контент знаходяться у футері (підвалі)?
Будь-який дизайнер знає, що білі літери погано читаються на чорному фоні. Але ж не всі блогери дизайнери! І часто виходить так, що контент у блогу неймовірно цікавий і потрібний читачу, а читати його неймовірно важко через безграмотну підбірку кольорів. Перше, в чому повинен досконало розбиратись дизайнер, то є кольорова гама. Потрібно уміти суміщати різноманітні кольори і при цьому не псувати читабельність. Людина повинна комфортно себе почувати, гортаючи сторінки вашого блогу.
Зараз стало модним і ефективним робити дизайн блогу у стилі мінімалізму – розміщувати на білому фоні текст чорного кольору. Звичайний книжковий формат, який перевірений на міцність століттями. Та я вважаю, що кожен повинен бути індивідуальним і додавати до свого блогу якусь родзинку.
Повернемося до важливості дизайну для блогу. Хоча головним на блозі був і залишається контент, без унікального дизайну, чи хоча б трошки видозміненого пабліка (безкоштовного шаблону), ваш блог не будуть приймати серйозно. Пропоную вам погратися з власним шаблоном і змінити в ньому шапку, погратися з кольорами фону. Але перед цим обов’язково зробіть бекап (резервна копія)– щоб потім не переставляти наново тему.
Отож, що повинно бути присутнім у дизайні хорошого блогу:
Простота сприйняття для ока – кольорова гамма з пастельними і не відштовхуючими кольорами чи їх несумісне їдке сполучення підійдуть для будь якої тематики. Не використовуйте їдкі кольори – зараз страшенно великий вибір.
Зручна навігація та юзабіліліті – серфер повинен легко орієнтуватися на вашому блозі. Не повинно бути ніяких перешкод між відвідувачем і контентом. Все повинно знаходитись на своїх місцях і виділятись кольором та розміром шрифтів від фону.
Індивідуальність – хорошому блогу – креативний дизайн. Будьте не такі як усі – проявіть свою фантазію та креативність і про ваш блог обов’язково заговорять. Якщо не можете самі зробити унікальний дизайн – замовляйте у фрілансерів. Ціни різні, але розраховуйте на ціну не меншу 100$. За унікальність потрібно платити. Але не перебільшіть із креативністю – блог має залишатися зрозумілим для звичайного відвідувача.
Але після усіх змін у дизайні пам’ятайте – ніякий дизайн не зможе втримати відвідувача, якщо на вашому ресурсі не буде корисної та цікавої інформації. Спочатку контент – тоді усе інше.

Відомий блогер в бібліотечних колах запропонував конкурс на найгірший сайт бібліотеки. «Одні сайти вітчизняних бібліотек стають кращими, інші не змінюються, деякі стають навіть гіршими… Втомився з року в рік потрапляти на одні і ті ж самі вирви-око-сторінки… Гадаю, упорядників таких веб-сторінок потрібно якось підштовхнути до якісних змін. Відтак, пропоную конкурс на найгірший сайт бібліотеки.  Всього три номінації: для національних, вузівських і публічних. Вимоги до лауреатів прості – переможе сайт бібліотеки на якому *** шо знайдеш. Планую, що незалежна команда випадкових користувачів перевірить та належно оцінить: на скільки легко дізнатись чи є потрібна книжка (е-ресурс) в бібліотеці, як стати читачем бібліотеки, де знаходиться, коли працює бібліотека… Пропонуйте додаткові критерії! 
Оскільки, ми працюємо виключно на благо користувачів, то й оцінювати нас повинні користувачі... дякуючи Вашій небайдужості – бібліотеки отримують стимулюючий пєндель для перегляду своєї політики підтримки та наповнення сайту, а це принесе нам всім багато радості й добра».
І щоб випадково не стати учасником конкурсу оголошеного ПАНОМ БІБЛІОТЕКАРЕМ попробуємо спільно покращити наші  блоги.😉

При підготовці презентації використані screenshot сторінок блогів з мережі Інтернет.
Марина Хромей - зав.шкільною бібліотекою

Немає коментарів:

Дописати коментар