середу, 19 січня 2022 р.

Стівен Хокінг - людина, що ніколи не здавалася

“Мені сказали, що кожна поміщена у книзі формула
зменшить удвічі кількість покупців.
Тоді я вирішив взагалі обходитись без формул.
Щоправда, наприкінці я таки написав одне рівняння -
знамените рівняння Ейнштейна E=mc²” Коротка історія часу (1988 р.)


Відзначаючи 80-річчя від дня народження (8січня 1942р) сучасного геня, найуспішнішого популяризатора фізики, автора бестселлерів, людини великої сили волі - Стівена Гокінга, якого знав і шанував світ, у шкільній бібліотеці проведено інформаційну годину "Стівен Хокінг - людина, що ніколи не здавалася". Хоча наукові теорії фізика Стівена Хокінга відомі на весь світ, але світ нічого не знає про його особисту драму. 

Діти познайомилися з неймовірною історією чоловіка, який став одним з найвідоміших науковців сучасності, не зважаючи на важку, невиліковну хворобу. 
Учні знайомилися з першими кроками Стівена в університетському житті, його виснажливою боротьбою з важкою хворобою і великим щирим коханням, яке не дозволило скласти руки. Ця людина власним прикладом показала всьому світові, що ніколи не варто здаватися. Невиліковна хвороба, параліч і втрата здатності говорити не завадили йому робити свої феноменальні дослідження і виступати перед величезною публікою.

"Я жив з перспективою передчасної смерті впродовж останніх 49 років. Я не боюся смерті, але я не поспішаю померти. Я маю так багато того, що хочу спочатку зробити. Я розглядаю мозок як комп'ютер, який перестане працювати, коли його компоненти зламаються. Для зламаних комп'ютерів немає раю або потойбічного життя; це казка для людей, які бояться темряви" - інтерв'ю в The Guardian, травень 2011 року.
Проведено огляд "Хто врятує всесвіт" де учні знайомилися з  серією  дитячих книг (у співавторстві з дочкою Люсі) :
Джордж і таємний ключ до Всесвіту 



Гокінг, як ніхто інший, впорався із тим, щоби захопити космологією широкий загал. У 1988 році вийшла друком його книга "Коротка історія часу". Вона стала однією з найуспішніших науково-популярних робіт у світі. Навіть попри те, що матеріал не так вже й легко збагнути, книгу продавали мільйонними накладами, а він став культовою постаттю.
Не менш популярними стали твори: Чорні діри та молоді всесвіти (1993 р.), Світ у горіховій шкаралупці” (2001 р.), Великий замисел (у співавторстві з Леонардом Млодиновим, 2005 р.)
Сам Гокінг якось сказав: "Я певен, що своєю популярністю я маю завдячувати хворобі. Людей захоплює контраст між моїми обмеженими фізичними можливостями і величезною природою всесвіту, яку я досліджую. Я належу до архетипу генія-інваліда. Втім, те, що я геній, є сумнівним".

 

Немає коментарів:

Дописати коментар